Меню сайту
Фотогалерея

Всі фото
Погода в Понінці

Рибчинська О.В., практичний психолог

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ У СИСТЕМІ ПТНЗ.

Однією з гострих сучасних соціальних проблем є стан здоров’я дітей та молоді. За даними Міністерства соціальної політики України стабільно високими є показники дитячої інвалідності, що свідчить про негативну тенденцію зростання чисельності дітей з особливостями психофізичного розвитку і обумовлює необхідність різних форм соціальної допомоги та підтримки таких дітей.

В умовах економічної нестабільності, кризового стану майже всіх складових гуманітарної сфери, на початковому етапі правової стабілізації діти-інваліди виявилися найбільш незахищеною категорією населення. І відповідно соціально-педагогічна робота з цією категорією потребує подальшої організації з урахуванням усіх специфічних особливостей дітей з обмеженими можливостями та співпраці з ними.

У даний час існує ціла система нормативно-правових документів, які забезпечують соціальнй захист дітей з особливими потребами та дають право здобути освіту та оволодіти професією, зокрема, впровадження засад інклюзивного навчання в навчально-виховний заклад. Адже інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.

Метою інклюзивного навчання є реалізація права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізація та інтеграція у суспільство, залучення сім’ї до участі у навчально-виховному процесі. Також цей процес дає їм можливість оволодіти професією разом із своїми однолітками в професійно-навчальному закладі, де вони зможуть проявити себе як особистість і відповідно сформується їхня життєва компетенція.

Підлітковий вік характеризується певними особливостями, в першу чергу, пошуковою активностю, самовизначенням, побудовою життєвих перспектив. Практика показує, що коли обрана професія відповідає психофізіологічним і особистісним рисам, інтересам і схильностям учня, то, не зважаючи на підвищені вимоги та збільшення навчального навантаження, втома і пов’язані з нею невротичні явища спостерігаються набагато рідше, а ефективність освітнього процесу зростає.

Із позиції психологічного супроводу виникло питання у зв’язку з тим, що індивідуальні особливості розвитку нервово-психічних функцій впливають на успішність засвоєння складних програм навчання і ступінь напруження механізмів адаптації. Тому своєчасна оцінка комплексу індивідуальних особливостей учня і розробка відповідних рекомендацій для педагогів та майстрів виробничого навчання віді­грають важливу роль у системі освіти. Вони зможуть внести коректи до своїх робочих планів або частково адаптувати до психо-фізіологічних особливостей учнів.

Професійно-технічна освіта є специфічною системою, яка у цілісному вигляді об’єднує усі суттєві, змістовні й організаційні характеристики трудової, професійної освіти. Разом з тим, вона виконує функцію виховуючого і розвиваючого навчання. У виробничому навчанні конкретизуються і на практиці реалізуються всі знання, уміння і навики, отримані учнями при вивченні інших навчальних предметів, що визначає особливе місце і роль виробничого навчання в структурі навчально-виховного процесу в професійно-технічних навчальних закладах.

Отже, основним завданням соціально-психологічної служби ПТНЗ у роботі з дітьми з обмеженими можливостями є створення умов та розробка відповідних корекційних програм по адаптації їх до життя в соціумі: участі інвалідів у житті місцевих громад, доступу їх до соціальної інфраструктури, здобуття освіти, працевлаштування тощо. Також створити позитивний клімат в учнівському середовищі та поза його межами, формування активного міжособистісного спілкування дітей з особливими освітніми потребами з іншими учнями, забезпечення диференційованого психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, надання консультативної допомоги сім’ям, які виховують дітей з особливими освітніми потребами, залучення батьків до розроблення індивідуальних планів та програм навчання.

Але на практиці виявляється, що цьому напрямку в шкільній освіті ще далеко до реалізації. Більшість навчальних програм та підручників не кореговані згідно потреб освіти. Не має не тільки достатнього досвіду, а й необхідних методик, технологій, офіційних документів, які б орієнтували на особистісну специфіку навчання.

Проте командний підхід в навчально-виховному процесі навчального закладу є запорукою успішної реалізації моделі інклюзивної освіти у системі ПТНЗ, що передбачає ефективну співпрацю вчителів, майстрів виробничого навчання, відповідних фахівців, батьків та учнів, бо інклюзивне навчання –це комплексний процес і усі спеціалісти з проблем розвитку дітей є важливими помічниками та партнерами вчителів.

Форма входу
Наша адреса
 Хмельницька обл.
Полонський р-н.
м. Полонне, вул. Юзькова, 48
смт. Понінка, вул. Пермоги, 37
Наші контакти
Телефони:
(03843) 7-12-93 - Секретар
(03843) 3-25-06 - Секретар
(03843) 7-12-98 - Директор
(03843) 3-25-06 - Директор
(03843) 7-12-94 - Бухгалтерія
(03843) 3-10-78 - Бухгалтерія
(03843) 7-20-66 - Гуртожиток
(03843) 3-22-60 - Гуртожиток
Факс:
(03843) 7-12-93
(03843) 3-25-06

ppal035@ukr.net
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук
Друзі сайту
Друзі сайту
Український рейтинг TOP.TOPUA.NET